Centrul ar putea reduce preţurile autovehiculelor chiar şi cu câteva mii de euro, datorită costurilor cu forţa de muncă mult mai scăzute în România decât în restul ţărilor Uniunii Europene
Sorin Varga (foto), managerul companiei braşovene Brahms International, a anunţat că intenţionează să construiască, în parteneriat cu Universitatea Transilvania şi cu firma austriacă DSD din Linz, primul Crash Center din Europa de Est. Investiţia ar urma să se ridice la aproximativ cinci milioane de euro, 70% din această sumă urmând să provină din fonduri structurale. „Deocamdată proiectul este blocat din cauza unui litigiu pe terenul pe care Universitatea Transilvania Braşov, Primăria şi Camera de Comerţ şi Industrie urmau să construiască, tot din fonduri europene, un Centru de cercetare şi dezvoltare Tehnologică”, ne-a declarat Varga.
Crash Center-ul din Braşov va putea testa toate piesele auto ale producătorilor de autovehicule, dar şi de componente, atât din Europa de Est, cât şi din Asia. „Cei din Asia dacă vor să vândă piese în Uniunea Europeană trebuie să aibă omologarea acestora, iar acest lucru se poate face doar la Crash-Center-uri din Uniunea Europeană. Noi vom avea un avantaj imens faţă de celelalte centre de acest gen din Europa – preţul cu forţa de muncă mai mic – ceea ce ne va permite să oferim şi preţuri mai mici pentru acest gen de servicii”, a explicat Varga.
20% din preţul
unei maşini se
regăsesc în teste
Potrivit lui Varga, în cazul în care marii producători de autovehicule şi de componente auto vor alege să îşi facă omologarea la Braşov preţul unui automobil ar putea să scadă considerabil. „Se plătesc milioane de euro pe aceste teste. După părerea mea, 20% din preţul unei maşini se regăseşte în aceste teste de omologare a pieselor şi maşinilor, iar în cazul în care vor lucra cu noi preţul unei maşini ar put