Scurt dar suficient de spatios pentru doua persoane de 1.90 m, inalt dar stabil, cu un motor mic dar puternic si un design chic atat pentru femei cat si pentru barbatii, fara rival in clasa supermini, cam asa as descrie un Smart ForTwo coupe.
In ciuda dimensiunilor, cu o lungime de doar 2,7 metri si circa 800 de kg, Smart isi ia angajamentul sa ne protejeze in caz de impact, oferindu-ne sisteme de siguranta de 4 stele, conform Euro Ncap.
Masina este defapt o celula din tridion ranforsata cu otel foarte rezistent in punctele importante, iar scaunele sunt pozitionate foarte sus fata de sol, pentru ca in cazul unui impact lateral lovitura sa fie in structura dubla a masinii, mult sub pasageri.
Celula de tridion este protejata de elemente din otel deformabile, care pot fi inlocuite, atat in fata cat si in spate. Anvelopele autoturismului au si ele rolul de a absorbi energia de impact fiind sustinute de celula de tridion.
Smart ForTwo mai are si structura scaunelor din otel, doua airbag-uri fata, optional airbag-uri cap si torace. In cazul unei coliziuni frontale coloana de directie se retrage telescopic cu volanul pentru ai oferi mai mult spatiu soferului. Prin felul in care a fost gandit, Smart ForTwo va ramane mult timp fara rival.
In lupta pentru siguranta, Smart ForTwo vine in standard cu ESP, ABS, asistent hidraulic la franare si un sistem inteligent de control al tractiunii, pentru ca in momentul in care una din rotile spate patineaza, puterea sa fie transmisa catre roata cu aderenta.
Smart este distinctiv in oras nu numai prin dimensiuni, ci si prin combinatia de doua culori. Modelul de test a avut celula de tridion de culoare alba si panourile de plastic bej perlat.
Propulsorul de pe Smart-ul coupe a fost pe benzina de 1 litru 84 CP si transmisia semi-automata cu 5 trepte de viteza, ce permite schimbarea vitezelor s