Succesul repurtat cu puternicul Touareg a dat idei producătorului german. Un vehicul de dimensiuni reduse, cu tracţiune integrală pare a fi soluţia ideală pentru impulsionarea vânzărilor. Piaţa SUV europeană bate record după record, însă, şi aici, nuanţele sunt pe primul plan. Vehiculele cu tracţiune integrală de dimensiuni mari sunt scumpe şi greu de manevrat în oraşe, iar cele de dimensiuni reduse nu au mare succes pe drumurile neamenajate. Ei bine, Volkswagen a deci
Succesul repurtat cu puternicul Touareg a dat idei producătorului german. Un vehicul de dimensiuni reduse, cu tracţiune integrală pare a fi soluţia ideală pentru impulsionarea vânzărilor.
Piaţa SUV europeană bate record după record, însă, şi aici, nuanţele sunt pe primul plan. Vehiculele cu tracţiune integrală de dimensiuni mari sunt scumpe şi greu de manevrat în oraşe, iar cele de dimensiuni reduse nu au mare succes pe drumurile neamenajate. Ei bine, Volkswagen a decis să îmbine cele două zone ale pieţei Sport Utility Vehicle (SUV) într-un singur model: Tiguan. Culmea este că au şi reuşit. Cu mici compromisuri, e drept, dar rezultatul este peste aşteptări.
Testat de noi la invitaţia producătorului, mai întâi pe autostrăzile maghiare, mai apoi pe străzile aglomerate ale Pestei, pentru ca testul de rezistenţă să se desfăşoare pe dealurile împădurite ale Budei şi în împrejurimile Vişegradului, vehicululul a dovedit reale aptitudini pentru orice fel de teren. La prima vedere, Tiguan pare un Polo cu gardă la sol ceva mai mare şi cu un aspect de cal-măgar, însă e doar o impresie. Designul este, fără doar şi poate, discutabil.
În habitaclu, spaţiul şi funcţionalitatea sunt la nivel maxim. Impresionează sistemul de navigaţie şi cel audio, iar manevrabilitatea şi stabilitatea la viteze mari sunt neaşteptate