Centrul tehnic de testari Renault din Titu va avea patru surse de finantare, BERD urmand sa fie a patra directie din care vor fi atrase fonduri.
Centrul Renault Technologie Roumanie va fi finantat direct de catre compania mama, dar si de catre BERD, BEI si din subventiile acordate de stat, potrivit unor surse apropiate Renault.
Pentru a finanta investitia de 166 de milioane de euro pentru prima faza a proiectului Renault va contracta un imprumut de 83 de milioane de euro de la BEI, va folosi subventiile de 28 de milioane de euro acordate de stat si va realiza o majorare de capital la care va participa si BERD cu 44 de milioane de euro.
In urma acestei investitii BERD va prelua aproape 50% din RTR, iar capitalul companiei va urca la 90 de milioane de euro de la 28 de milioane de euro in prezent.
„In acest fel se creeaza surse de finantare din aceste patru directii. Participatia BERD va depinde si de evolutia companiei mama. Participarea permite realizarea unei etape a RTR, dar Renault va rascumpara actiunile la un moment dat", au declarat surse apropiate Renault.
Pentru imprumutul de la Banca Europeana pentru Investitii, statul roman va solicita Renault sa achite o prima anuala de risc de 0,55% din suma garantiei solicitate, care ajunge la 66,6 milioane de euro.
Imprumutul urmeaza sa fie contractat pe o perioada de 7 ani, cu rambursare semestriala si o dobanda anuala de 6%. Pe langa garantia pentru imprumut, statul roman a acordat si subventii de 28 de milioane de euro pentru perioada 2008-2010 si a acceptat extinderea la patru benzi a DN7 cu conexiune la autostrada A1.
Centrul tehnic de testari din localitatea damboviteana Titu va angaja la finalizare circa 3.000 de cadre calificate, majoritatea ingineri. In prezent compania a trecut de prima jumatate a programului de recrutare.
Prima faza a proiectului presup