Cu toate că s-a discutat de curând despre mutarea ieşirii către viitoarea autostradă Bucureşti-Braşov pe centura oraşului, în zona localităţii Ştefăneşti, Primăria Capitalei continuă cu planurile de străpungere prin zona Pipera, potrivit B365.ro
Consiliul General al Municipiul Bucureşti a votat joi aprobarea Planului Urbanistic Zonal pentru Autostrada Bucureşti - Braşov, Sectorul Bucureşti - Ploieşti, de la kilometrul 0 la kilometrul 19 + 500. Ieşirea pe viitoarea autostradă este prevăzută, conform documentului luat în discuţie de C onsiliu, în zona de nord-est a Municipiului Bucureşti, mai exact în zona delimitată de CF Constanţa şi limita administrativă a Capitalei, la nord, Şoseaua Petricani, la vest, str. Gherghiţei, la est şi Lacul Plumbuita, la sud.
Este vorba de o suprafaţă de circa 23,98 ha de teren din oraş, în care sunt incluse atât proprietăţi private, cât şi parcuri, grădini, scuaruri şi fâşii plantate publice între Şoseaua Petricani şi Valea Saulei, dar şi complexe şi baze sportive, între Valea Saulei şi str. Gherghiţei. Beneficiarul Planului Urbanistic Zonal este Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
Pro tv anunţa ieri că ar fi luată în calcul renunţarea la ieşirea pe autostradă în Zona Pipera, deoarece despăgubirile pentru exproprieri ar costa prea mult, statul fiind nevoit să se lupte cu latifundiari precum Gigi Becali sau Ionuţ Negoiţă. Becali solicita un milion de euro pentru expropriere, iar Negoiţă, patru milioane de euro. Totuşi, suma totală calculată era de 10 milioane de euro, mult sub alte exproprieri făcute pentru construcţii de interes public. Numai pentru lărgirea şoselei Fabricii de Glucoză, de exemplu, exproprierile se ridică la 47 de milioane de euro. De altfel, şoseaua Fabrica de Glucoză va fi lărgită tocmai pentru a face legătura cu A3. Şoseaua fabrica de Glucoză va fi lărgită l