Turiştii englezi aleargă după magneţi de frigider şi milieuri, francezii ne cumpără covoarele ţărăneşti, iar spaniolii - lingurile din lemn. Sursa: Reuters
În timp ce municipalitatea se chinuieşte de câteva luni să dea de mascota oraşului şi să încropească o strategie de vânzare a Capitalei, în scop turistic, străinii ne descoperă pe bâjbâite şi ne cumpără după gust.
Cel mai bine se vând obiecte inscripţionate cu Dracula şi magneţi cu Palatul Parlamentului sau Arcul de Triumf, spun comercianţii de suveniruri. Unii sunt atraşi şi de farfuriile cu diferite imagini din România, în timp ce alţii aleg păpuşi în costume tradiţionale sau icoane. Şi românii cumpără astfel de obiecte, mai ales când pleacă în străinătate de Sărbători. Preţul unui suvenir începe de la 0,7 lei, cât costă un breloc cu iconiţă, şi ajunge la 2.550 de lei, preţul unui covor ţesut manual.
Americanii - largi la pungă
Fără indicatoare pe străzi sau reclame pe posturile de televiziune, Bucureştiul e descoperit de turişti din întâmplare, graţie unor summituri sau întâlniri de afaceri. „Cârcotaşi în privinţa pre- ţurilor sunt nemţii şi francezii. În schimb, americanii «devalizează» locurile în care găsesc suveniruri, cumpărând cât mai multe obiecte“, susţine Aurelia Cosma, cercetă tor ştiinţific la Muzeul Satului. Englezii, de exemplu, caută magneţi de frigider, feţe de masă din in sau milieuri.
Francezii sunt încântaţi de ţesături, iar spaniolii preferă obiectele din lemn. Mai puţin pretenţioşi sunt americanii, care cumpără orice li se pare deosebit şi este lucrat manual. Aflată la Muzeul Satului cu ocazia Summitului NATO, prima-doamnă a Statelor Unite, Laura Bush, a cumpărat ceramică de Horezu şi urcioare de Oboga pentru fiica sa, care urmează să se căsătorească.
Fascinaţia pentruMuzeul Satului
Suvenirurile se vâ