Avand in vedere ca mai toate modelele de clasa medie, care se incadreaza in nisa sport a segmentului, au in gama cel putin un motor mai mare de 2,0 litri, Mazda, compania japoneza cu una dintre cele mai dinamice evolutii pe piata auto europeana in ultimii doi ani, a completat gama motorizarilor destinate modelului de clasa medie cu un diesel de 2,2 litri si 185 CP, care dezvolta 400 Nm.
Noua motorizare va fi lansata oficial atat pe piata locala, cat si cea europeana, in prima parte a anului viitor, noul model fiind inca testat de catre compania nipona, motiv pentru care inca nu exista informatii oficiale despre performantele dinamice ale autombilului. Exceptie face desigur consumul mediu, care are o valoare de 5,9 litri/100 km - identic cu cel inregistrat si de dieselul de 2,0 litri si 140 CP.
Oficialii Mazda, la prezentarea noului motor, au tinut sa sublinieze ca noua motorizare diesel de 2,2 litri nu este "o interpretare japoneza" a dieselului de 2,2 litri care a fost lansat in toamna aceasta pe Ford Mondeo, ci este derivat din cel de 2,0 litri diesel care se regaseste in gama Mazdei6.
Ceea ce impresioneaza fata de dieselul de 2,0 litri sunt reprizele. La 160 km/h, pe autobahn, in treapta a sasea, se poate accelera intr-un timp scurt pana la 200 km/h, fara a fi nevoie de a retrograda. Cu toate acestea, consumul inregistrat pe autobahn nu a depasit 7 litri/100 km, cu toate ca s-a rulat cu viteze de peste 140 km/h (pe portiunile unde nu exista limita de viteza). In trafic urban, consumul indicat de computerul de bord a fost de 7,5 litri/100 km, in timp ce in extraurban, pe drumurile "obisnuite" ale Germaniei, minimul atins a fost de 4,9 litri/100 km.
Modelul echipat cu noua motorizare, despre care trebuie mentionat ca era in stadiul de prototip, era in versiunea break de caroserie, subliniind polivalenta modelului - de la masina de familie, c