Guvernul a trimis Parlamentului o propunere de modificare a Codului Rutier, prin care devine legal ca şoferii să poată conduce după ce au băut. Limita legală de alcoolemie, propusă de Guvern, este de 0,15 mg/l alcool pur în aerul expirat şi de 0,2 g/l alcool pur în sânge. România ar urma, astfel, să iasă din grupul ţărilor europene care promovează “toleranţa zero” faţă de consumul de alcool la volan şi să adopte reguli similare cu state precum Estonia, Polonia, Suedia sau Slovenia, chiar dacă numărul de morţi în accidente rutiere, din cauza consumului de alcool, situează ţara noastră pe locul 6 în Europa – 194 de victime în 2010.
Folosind un alcooltest certificat şi produs de firma Dräger, care furnizează aparate şi Poliţiei Rutiere, gândul a făcut un experiment pentru a vedea cât de sigur este să te urci la volan după consumul unei beri, a unui pahar cu vin sau al unuia cu whisky. Concluziile arată că mâncatul cu aproximativ jumătate de oră înainte de a consuma o singură unitate din băuturile care au făcut obiectul experimentului determină o alcoolemie sub limita legală, în cazul tuturor subiecţilor.
De asemenea, testele au arătat că un pahar cu vin sau cu whisky pe stomacul gol nu ar duce la suspendarea permisului pentru niciunul dintre subiecţi, nici după 15 minute de la terminarea băuturii, în timp ce berea pe stomacul gol, în cazul femeii care a participat la experiment, determină o alcoolemie peste limită legală.
Astfel, teoria premierului Victor Ponta se confirmă: „Omul obişnuit care se duce la o nuntă şi gustă un pahar de vin, nu e nici măcar contravenţie. (...) 90% din cetăţenii acestei ţări au spus un lucru: dacă mă duc la o terasă şi după ce am jucat fotbal şi beau o bere îmi iei permisul? Dacă mă duc la nuntă şi ciocnesc cu nuntaşul îmi iei permisul?”. Aparent, răspunsul este nu.
Experimentul gândul a mai arătat că la femei,