Televizoare inteligente sau superinteligente, cu tehnologii de la IPS la LED, neo-Plasma sau OLED, maşini de spălat rufe controlate cu ajutorul unui smartphone, camere foto care pot încărca singure poze pe centre de date online (în cloud) printr-o conexiune 3G, 4G sau WiFi. Pe lângă acestea deja telefoanele nou prezentate cu sisteme de operare precum Windows 8 sau Android 4.1 Jelly Bean nu mai sunt la fel de spectaculoase, cu toate că Samsung pregăteşte un nou asalt cu noul Galaxy Note II cu display de 5,5 inchi şi un procesor quad core la 1,6 Ghz.
IFA Berlin este unul dintre cele mai importante saloane de electronice la nivel mondial, iar la cea de-a 52-a ediţie sunt prezenţi aproape 1.500 de expozanţi care ocupă o suprafaţă de peste 140.000 de metri pătraţi. Spre comparaţie, ediţia din 2011 a Salonului Auto de la Frankfurt avea un spaţiu expoziţional de 235.000 mp ocupat de peste 1.000 de companii din 32 de ţări.
Întreg spaţiul expoziţional al IFA Berlin a fost ocupat pentru cel de-al treilea an consecutiv, iar spaţiul chiar a crescut cu 1,4% faţă de ediţia de anul trecut. În plus, companiile s-au înghesuit pentru a fi prezente în număr cât mai mare în condiţiile în care IFA Berlin setează trendul vânzărilor dinainte de Crăciun. "Ne aşteptăm ca piaţa mondială de electrocasnice să crească în acest an cu 8%, la 178 mld. de dolari", a spus Reinhard Zinkann, preşedintele asociaţiei de comerţ cu electronice de consum (ZVEI).
Potrivit analiştilor citaţi de organizatorii IFA Berlin, anul acesta piaţa de consumer electronics va creşte în acest an la nivel mondial cu 2%, la peste 1.100 de miliarde de dolari.
Pe de altă parte, potrivit studiilor GfK, consumatorii din cele mai mari şase ţări vest-europene - Franţa, Germania, Italia, Olanda, Spania şi Marea Britanie - au cheltuit mai puţin pe electronice în prima jumăt