Cea mai fierbinte afacere de infrastructură a anului 2011, construcţia tronsonului de autostradă Cernavodă-Medgidia, are în sfârşit o concluzie. Italienii de la Astaldi şi nemţii de la Max Boegl vor termina lucrările începute de Colas.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a anunţat ieri numele companiilor care se vor ocupa în continuare, în schimbul a 498,8 milioane de lei (119 milioane de euro), de construcţia autostrăzii Cernavodă-Medgidia. Astaldi şi Max Boegl urmează să finalizeze în a doua parte a anului 2012 ceea ce francezii de la Colas au început în 2008.
Oferta câştigătoare a italienilor de la Astaldi şi a nemţilor de la Max Boegl, de 498,8 milioane de lei, este cu circa 135 de milioane de lei mai mică decât contractul încheiat în 2008 de CNADNR cu francezii de la Colas. Cu toate acestea, având în vedere că CNADNR plătise deja celor de la Colas aproape 80 de milioane de lei până la momentul rezilierii contractului, înseamnă că economia pe care instituţia o face este mai mică, de circa 55 milioane de lei, potrivit calculelor ZF.
Autostrada Soarelui, care leagă Capitala de Constanţa, ar urma să fie gata în totalitate până la sfârşitul anului viitor, după ce în ultimul an au fost anunţate mai multe termene de finalizare. Mai mult, tronsonul Cernavodă-Medgidia a declanşat un îndelungat război al declaraţiilor între Ministerul Transporturilor şi firma care se ocupa iniţial de construcţia acestui tronson, Colas, care a culminat cu rezilierea contractului.
Toţi ceilalţi ofertanţi au fost descalificaţi
Reprezentanţii celorlalte companii care au participat la licitaţia pentru tronsonul Cernavodă-Medgidia nu ştiu încă dacă vor depune contestaţii privind decizia CNADNR, având în vedere că au existat mai multe oferte financiare mai mici decât cea câştigătoare. "Compania noastră analizează