Consumul de bere la nivel national a scazut in primul semestru al acestui an cu 10%, de la 9,9 milioane de hectolitri la 9 milioane de hectolitri, pe fondul scaderii puterii de cumparare a romanilor si schimbarii obiceiurilor de consum, a anuntat miercuri asociatia "Berarii Romaniei", citata de Mediafax.
"Intreaga piata de bere a inregistrat o scadere de 10% a volumului total de vanzari, de la 9,9 milioane hectolitri inregistrati in primul semestru al anului 2008 la un volum estimat de 9 milioane hectolitri pentru aceeasi perioada a anului curent. Aceasta situatie are loc pe fondul crizei economice generale, care a determinat o scadere a puterii de cumparare a romanilor si schimbari in obiceiurile de consum ale acestora", se arata in comunicatul asociatiei berarilor.
Astfel, desi romanii continua sa aprecieze berea, ei o consuma mai rar si in cantitati mai mici decat in anii anteriori. In egala masura, factorul meteorologic a condus la scaderea volumului de vanzari, vremea in acest an fiind mai rece si mai ploioasa, mai ales in primul trimestru al acestui an.
In acelasi timp, asociatia "Berarii Romaniei", cea mai mare organizatie de profil din Romania, anunta pentru primul semestru al anului 2009 un volum al vanzarilor membrilor sai de 8,3 milioane hectolitri de bere.
La nivelul asociatiei, volumul din primul semestru insumeaza vanzarile celor cinci membrii producatori de bere, respectiv Heineken Romania, InBev Romania, Romaqua Group, United Romanian Breweries si URSUS Breweries.
Volumul la nivelul asociatiei a inregistrat o usoara crestere de 5,06%, membrii acesteia raportand 8,3 milioane hectolitri de bere vanduti, comparativ cu perioada similara a anului 2008 cand au vandut 7,9 milioane hectolitri.
"Cresterea volumului raportat de Asociatie reprezinta de fapt o consolidare a vanzarilor, rezultata di