În ultimul an, 28 de publicaţii cu circulaţie naţională s-au închis definitiv. Fie că au trecut pe on-line, fie că şi-au oprit apariţia definitiv, mai multe reviste de nişă şi-au găsit în ultimele luni sfârşitul. Revistele americane trec printr-o perioadă dificilă. Nu mai puţin de 28 de titluri s-au închis în ultimele 12 luni. Principalul motiv a fost lipsa profitabilităţii.
Astfel, publicaţii mai vechi sau mai noi, care se adresează copiilor, femeilor, bărbaţilor sau pasionaţilor de grădinărit şi-au afişat în 2008 sau în 2009 pentru ultima dată copertele pe tarabele chioşcurilor americane.
Însă, piaţa de publishing din SUA era oricum extrem de aglomerată. Potrivit unui articol publicat în 2005 în „Business Wire”, în Statele Unite erau editate nu mai puţin de 10.000 de publicaţii, iar 2.000 dintre acestea aveau o circulaţie semnificativă.
Publicaţia de media şi publicitate „Advertising Age” a prezentat în varianta on-line un „jurnal” cu toate revistele, cu circulaţie importantă, care au dispărut de pe piaţa americană începând cu martie 2008.
Chiar dacă nu sunt foarte cunoscute în România, titlurile au avut vânzări importante în trecut. Printre cele mai „pline“ luni în care publisherii au retras de pe piaţă reviste sunt octombrie 2008 (patru titluri), noiembrie 2008 (cinci) şi ianuarie 2009 (şase).
Prima publicaţie care a deschis şirul falimentelor a fost „Luxury Spa Finder”, o revistă apărută în 1994. Publisherul a preferat să renunţe la varianta print în favoarea celei on-line.
Conde Nast a închis trei reviste
Una dintre cele mai vechi reviste, care a fost închisă în august 2008, a fost „Playgirl”. Lansată în 1973, ca o variantă pentru femei a „Playboy”, revista a stat poate prea mult pe tarabe, având în vedere evoluţia internetului. Publisherul Hearst Magazines a r