Consiliul Judeţean Alba a cheltuit 80.000 de lei în ultimii doi ani pentru a întocmi o strategie de dezvoltare în domeniul turismului. Printre obiectivele principale se află şi înfiinţarea unei staţiuni balneoclimaterice la Ocna Mureş
Documentul a fost aprobat la nivelul administraţiei judeţene săptămâna trecută şi cuprinde cadrul general de aplicare a obiectivelor de investiţii în domeniul turismului până în anul 2015. „Această strategie ne permite să corelăm necesităţile de dezvoltare ale judeţului în domeniul turismului cu cerinţele pieţii şi ale vizitatorilor. Obiectivul principal este promovarea judeţului ca loc de investiţii în activităţi de turism şi recreere“, a spus Dan Popescu, directorul Direcţiei Tehnice din Consiliul Judeţean.
Obiective şi zone de interes
În plan concret, documentul se referă la promovarea proiectelor de investiţii în cele două mari zone geografice: şes şi munte. În zona de şes, cele mai importante obiective ce vor fi promovate sunt cetatea feudală de la Câlnic, şi cetatea dacică de la Căpâlna, ambele incluse în patrimoniul mondial UNESCO. La acestea se adaugă reabilitarea şi conservarea cetăţilor din localităţile urbane, a palatelor părăsite din Vinţu de Jos, Sâncrai, Sâmiclăuş, respectiv a unor lăcaşuri de cult şi biserici fortificate vechi de sute de ani. În privinţa zonei montane, iniţiatorii strategiei au avut în vedere dezvoltarea zonelor de interes din Munţii Apuseni şi din Munţii Sebeşului, cu posibilităţi de practicare a turismului pe toată perioada anului.
„Toate aceste obiective sunt strâns legate de produsele turistice adiacente, cum ar fi Festivalul Cetăţilor Dacice, Târgul de Fete de pe Muntele Găina, Târgul de Turism de la Albac, prin care se va susţine atragerea investiţiilor în aceste zone“, a afirmat Dan Popescu. Bugetul judeţean destinat turismului este estimat pentru anul 2010 la apr