"Superbus" este o formă revoluţionară de transport în comun: este electric, arată ca o rachetă pe roţi, şi poate plimba 23 de călători cu o viteză de 250 de km/h, scrie Huffington Post.
Construit în Olanda, "autobuzul" are o lungime de 15 metri (acesta ar fi cam singurul lucru care îl face să semene cu un autouz obişnuit) şi este echipat cu 16 uşi.
Vehiculul a fost inspirat de astronomul olandez Wubbo Ockels şi proiectat de Antonia Terzi, care în trecut a lucrat pentru echipa de Formula 1 BMW-Williams. Superbus, care costă 13 milioane de euro şi este construit din fibră de carbon, "va sfida legile mobilităţii şi ale organizării habitaclului şi, pe deasupra, va fi şi ecologic", a declarat Terzi.
"Multe persoane nu au şansa să se urce într-un Ferrari. Dar se pot plimba cu Superbus, la preţul unui bilet de tren. Autobuzul este o combinaţie între un tren, o maşină sport şi un avion cu reacţie. Este atât de confortabil încât nici nu simţi viteza cu care merge", spune Ockels.
Deşi guvernul olandez nu este "convins" de proiectul Superbus, scrie Slashgear.com, arabii par să-l considere o idee bună. "Autobuzul" va fi prezentat oficial în cadrul târgului de comerţ de luna viitoare, din Dubai.
"Superbus" este o formă revoluţionară de transport în comun: este electric, arată ca o rachetă pe roţi, şi poate plimba 23 de călători cu o viteză de 250 de km/h, scrie Huffington Post.
Construit în Olanda, "autobuzul" are o lungime de 15 metri (acesta ar fi cam singurul lucru care îl face să semene cu un autouz obişnuit) şi este echipat cu 16 uşi.
Vehiculul a fost inspirat de astronomul olandez Wubbo Ockels şi proiectat de Antonia Terzi, care în trecut a lucrat pentru echipa de Formula 1 BMW-Williams. Superbus, care costă 13 milioane de euro şi este construit din fibră de carbon, "va sfida legile mobilităţii şi ale organizării habitaclu