Liderul Dacia a livrat mai puţine maşini decât în 2010. Volkswagen, marca străină numărul unu în România, a bifat o creştere semnificativă. Doar trei dintre primele zece branduri au încheiat anul pe plus.
1 /.
Piaţa auto din România a mai bifat un an de regres. Al patrulea consecutiv. În 2011, dealerii locali de maşini noi au livrat 94.624 de autoturisme, o scădere de 11 procente faţă de rezultatul din 2010 – 106.328 de unităţi.
În numai patru ani, vânzările comercianţilor autohtoni de automobile noi au scăzut de peste trei ori, de la 315.621 de unităţi – nivelul- record atins în 2007.
Dacia a rămas liderul pieţei, cu 28.337 de unităţi livrate, dar a continuat să piardă serios din viteză.
După o scădere de peste 10%, bifată la finele lui 2010, vânzările producătorului low-cost controlat de Renault s-au împuţinat cu alte aproape 18 procente, în 2011.
Volkswagen şi-a consolidat statutul de cea mai apreciată marcă străină în România, cu 10.043 de autoturisme comercializate, în creştere cu 14,5 procente raportat la intervalul anterior.
Doar Dacia a mai obţinut, anul trecut, un rezultat scris cu cinci cifre.
Dintre primele zece mărci, după volumul vânzărilor, numai Skoda – ultimul loc pe podium – şi Toyota – poziţia a noua – se mai pot lăuda că au încheiat 2011 pe creştere, cu 2,24%, respectiv, 18,79%.
ETERNUL CAMPION
Loganul, cel mai bine vândut model
Berlina low-cost primordială a continuat să atragă cei mai mulţi clienţi şi în 2011.
Atât de mare a fost şi a rămas diferenţa dintre Dacia Logan şi "restul lumii", încât nici măcar o prăbuşire cu peste 30 de procente a vânzărilor nu a pus sub semnul întrebării victoria acesteia.
Cu 15.808 unităţi comercializate, Loganul a surclasat noua vedetă de la Piteşti, SUV-ul Duster, cu un raport de 2 la 1.
Dacia a propulsat n