Europenii folosesc intr-o masura din ce in ce mai mare internetul pentru a-si petrece timpul liber, pentru a-si achizitiona articole de imbracaminte si a se informa, dar problemele in ceea ce priveste limba si inconvenientele ce apar dupa vanzare ingreuneaza achizitiile transfrontaliere, a anuntat, joi, Comisia Europeana, transmite Agentia France Presse, citata de Agerpres.
Comertul electronic i-a cucerit in primul rand pe britanici si scandinavi. Aproape 60% dintre cetatenii acestor tari au achizitionat cel putin un bun prin intermediul unei comenzi facute on line in 2008, subliniaza un raport publicat de executivul comunitar. Pe de alta parte, Bulgaria este in urma plutonului, cu doar 3%, in urma Romaniei (4%) si Lituaniei (5%). Media europeana este de 32%, iar Franta ocupa locul opt cu un procent de 40%.
Calatoriile si sejururile de vacanta se afla pe primul loc (42%), urmate de articolele de imbracaminte si cele de sport (41%), cartile si revistele (39%), bunurile casnice (35%), rezervarile pentru spectacole (33%), filmele si muzica (29%), echipamentele electronice, precum aparatele foto si camerele video (25%) si jocurile video (21%).
Consumatorii par mai timorati cand vine vorba despre achizitionarea on line a unui calculator (16%), a alimentelor (11%) si serviciilor financiare de tipul asigurarilor (9%). Ei se declara preocupati sa-si protejeze viata atunci cand furnizeaza datele personale si bancare si critica problemele intampinate dupa vanzare, in special cele privind garantiile, rambursarea si returnarea marfii, se arata in raport.
Comisarul european pentru protectia consumatorului, Meglena Kuneva, s-a angajat sa ridice multiplele bariere care stau in calea dezvoltarii tranzactiilor on line si mai ales a celor transfrontaliere. Raportul mentioneaza barierele lingvistice si problemele legate de interoperabilitatea