64,3% dintre romanii din mediul urban petrec timp pe Internet, in defavoarea TV-ului (35,7%), cu alte cuvinte, pentru fiecare ora petrecuta in fata televizorului o persoana petrece, in medie, doua ore online. Cu toate acestea, ponderea cheltuielilor publicitare este covarsitor mai mare in cazul TV-ului (93,7%, comparat cu doar 6,3% pe online), rezulta dintr-un studiu al Daedalus.
“Explicatia posibila pentru faptul ca oamenii stau mai mult pe Internet decat la televizor este faptul ca multe ore pe zi, la munca, e mai usor sa stai pe Facebook, de exemplu, decat sa te uiti la televizor. De asemenea, din ce in ce mai multi oameni prefera sa vada filme pe Internet”, a spus in cadrul conferintei Digital Marketing Forum Daniel Enescu, director general Daedalus Group.
Si atunci, de unde dezechilibrul intre ponderea investitiilor in publicitate si timpul petrecut online?
Enescu sustine ca advertiserii, dar si companiile, inca nu au suficiente date despre cei ce petrec timpul online – obiceiuri de consum, tipologii, varste, etc., lucru care ii impinge sa investeasca mai mult in traditionalele televiziuni offline.
De asemenea, nu exista studii suficiente despre ce sisteme de publicitate functioneaza mai eficient, si in ce circumstante, pe Internet, intrucat regulile din online sunt, deseori, diferite de cele din offline.
Metodologia studiului
La studiul Daedalus au raspuns 500 de internauti din mediul urban, cu varste intre 15 si 55 de ani. Studiul a avut loc in perioada 25 ianuarie-1 februarie 2011.
Din intervalul petrecut online, internautii petrec 33,4% din timp cautand informatii (bloguri, forumuri, scris si comentat pe site-uri, cautare de informatii pe motoarele de cautare, citit reviste, ziare etc.). Presa tiparita este citita de circa 4% din respondenti.
Internautii petrec circa 21% din timpul petrecut online pe