Renault a cîştigat pariul maşinilor ieftine în 2004, atunci cînd s-a lansat Dacia Logan. Ulterior, gama Entry low-cost a fost completată de Sandero şi Duster. Cotidianul francez La Tribune a publicat ieri informaţia conform căreia Renault se pregăteşte să producă o maşină ultra low-cost care va costa 2.500 de euro. De la 1 ianuarie 2012, Gerard Detourbet, omul care s-a ocupat de gama Entry a Daciei, a fost desemnat să conducă acest proiect, el trebuind să dezvolte o platformă şi un motor potrivit acestei maşini.
Francezul lui Renault a dezvăluit presei din Hexagon că maşinuţa superieftină nu va prelua absolut nimic din gama Dacia. Va avea dimensiunea unui Twingo, 3,6 metri lungime, cel mai mic model din gama Renault. Carlos Ghon, boss-ul celor de la Renault, avea de mult în plan să atace acest segment, unde singura adversară este Tata Nano, care a prins bine în ţările sărace. De altfel, şi maşina francezilor va fi destinată în principal pieţelor din ţările emergente cele mai sărace, principala ţintă urmînd să fie Brazilia, unde va deveni maşina populară.
Pericol pentru Dacia?
Renault nu are nici o problemă la imagine deşi şi-a asociat-o deja cu maşinile low-cost, iar în viitorul foarte apropiat cu ultra low-cost. S-a dovedit că oferta Entry cu Logan, Sandero şi Duster a contribuit la rentabilitatea lui Renault, dar care o dată cu apariţia noului model ar putea să sufere.
Noul Logan şi noul Sandero se pregătesc de lansare
Ziariştii lui La Tribune au anunţat faptul că pentru Dacia vor urma doi ani foarte importanţi. În afara monovolumului Lodgy, care se va lansa cu ocazia Salonului Auto de la Geneva din martie 2012, la sfîrşitul lui 2012 şi începutul lui 2013 vor fi lansate alte două premiere mondiale: noul Logan şi noul Sandero.
Poveşti cu Tata Nano
2.500 de dolari costă o astfel de maşină în Indi