De ce să pui la vânzare o camera de hotel, când poţi să promovezi un întreg oraş. Târgul de Turism "Vacanţa" şi-a deschis porţile la Constanţa, iar noutatea acestei ediţii este chiar ideea de prezentare a unui întreg oraş ca destinaţie de concediu. Turistul este îmbiat cu o grămadă de activităţi, istorie şi peisaje superbe. Odată convins, apar şi ofertele de cazare şi masă.
Unul dintre oraşele prezente la Târgul de turism de la Constanţa este "Băile Olăneşti". Nu ai să vezi un hotel anume care vine să-şi vândă camerele. Standul este simplu, cu fotografii imense pe toţi pereţii care îţi prezintă o mică părticică din ceea ce vei vedea în localitatea Vâlceană.
Ideea pare să prindă. În numai câteva minute, o grămadă de potenţiali turişti au venit să afle mai multe despre Izvoarele de Aur şi despre tratamentul cu ape minerale. Nimeni nu încearcă să-ţi bage pe gât preţuri, dar esti bombardat cu reviste, DVD-uri şi pliante frumos editate. Cei interesaţi pot să afle de la oamenii din stand câte ceva despre legendele apei vieţii de la Olăneşti, istoria locului şi, mai ales, informaţii despre modul în care fiecare izvor cu ape minerale te poate ajuta. Apa ajută la rezolvarea unor probleme cronice, iar cei care le prezintă ştiu să îţi explice paşii de urmat în tratament.
Programul de prezentare a oraşului este sprijinit de Uniunea Europeană şi de Ministerul Dezvoltării Regionale. Dincolo de instituţiile scorţoase şi sfaturile medicilor, viitorii turişti nu sunt îndemnaţi să cumpere, ci să înţeleagă cât de bună este o astfel de vacanţă.
La polul opus sunt agenţiile de turism clasice care vin cu oferte exotice sau au avantajul că ştiu să comunice cu turistul. Cristian Bărhălescu, directorul unei agenţii din Constanţa spune că este nevoit să se extindă.
"Turiştii ştiu exact ce vor când vin la standul nostru. Au în minte