Câteva zeci de "simpatizanţi şi simpatizante", unii având inscripţii USL, tremurau joi după-amiază, la kilometrul 160, pe autostrada Cernavodă-Medgidia. La câţiva metri de ei, două măsuţe cu fursecuri şi băuturi răcoritoare şi o pancartă pe care scria cu litere de o şchioapă "Programul Operaţional Sectorial Transport - Construcţia Cernavodă-Constanţa".
"Ni s-a spus să fim aici, la ora 15:00", ne spune zâmbind una dintre femeile dintr-un grup numeros. Aflu că fac parte din organizaţia de femei a USL din Cernavodă. Dintr-o dată, un murmur de admiraţie răzbate printre rânduri: "Chipeş mai este!", spune cu patos una dintre ele. "Şi ce bine îi stă cu bereta aia roşie!", îi şopteşte colega de miting. Dintr-un jeep descinsese primarul Radu Mazăre şi se îndrepta către grupul de admiratoare, câţiva bărbaţi de pe margine făceau poze. "Domnu' primar, ce bine că aţi venit! Vă aşteptam", i se adresează o doamnă trecută de prima tinereţe, pe care primarul o cuprinde pe după umeri.
La câteva minute, ajunge şi coloana oficială a primului ministru. "E gata? Unde este domnul constructor? Nu văd nimic", îi ceartă şeful Executivului pe cameramani, care îi blocaseră accesul către planşa unde urma să asculte explicaţiile directorului de proiect, reprezentantul Max Boegl.
Directorul general al CNADNR, Mircea Pop, îl întâmpină pe premier, care îl întreabă dacă "chiar este adevărat, construcţia primului tronson a început acum 25 de ani?". "Ei, ştiţi cum este presa...", îi răspunde Pop.
După câteva minute de explicaţii "la planşă", premierul se îndreaptă din nou către camerele de luat vederi.
"Mă bucur, ca cetăţean al României în primul rând şi ca cetăţean al României care merge Bucureşti - Constanţa foarte des, mă bucur că, în sfârşit, avem o autostradă. Vreau să le mulţumesc constructorilor, care într-adevăr au lucrat într-un ritm şi într-un mod cu care n