Sorin Stancu, CEO-ul ProCA Romania, compania de distributie IT&C a grupului RTC, apreciaza ca, in 2007, segmentul cu cea mai mare crestere a fost cel al portabilelor in general, nu numai notebook-urile.
Oana A.: Cat de mult difera distributia de produse IT de cea a produselor de papetarie?
IT inseamna tehnologie si tehnologia inseamna schimbare, spre exemplu astazi schimbam un procesor la 3-4 luni. Vorbim deci de o piata extrem de dinamica cu toate avantajele si dezavantajele ei: nu te poti plictisi, esti tot timpul in priza, insa nu iti poti permite greseli de genul: imbatrinirea stocurilor sau neatentia la costuri. Toate acest duc la cresterea costurilor. Restul seamana: ai parteneri (furnizori si clienti) cu care construiesti o relatie si, implicit, businessul, exista sisteme – depozite, livrari, servicii suport – care functioneaza similar, iar resursa umana este esentiala.
Marian Buruiana: Cum poti "supravietui" concurentei (de multe ori neloiala) cand la inceput nici un distribuitor nu te baga in seama. Iar cand te baga in seama iti da un discount mic cu care nu poti face fata concurentei. Sunt distribuitor PROCA de 2 ani si de abia acum am obtinut termen de plata (grila de discountul a ramas la fel). Despre oamenii de la vanzari numai cuvinte de lauda.
Ma bucur sa vad ca oamenii nostri din vanzari sunt apreciati de clienti, acest aspect este important petru noi pentru ca ne ajuta cream alaturi de clientii nostri acea relatie indestructibila care sa ne ajute sa crestem impreuna. In privinta politicilor comerciale practicate este, pe undeva, normal sa existe o segmentare a clientilor functie de performantele lor. Noi incercam sa fim insa flexibili, de exemplu un client nou beneficiaza la ProCA de un discount asociat unei cifre de afaceri pe care o estimam impreuna ca fiind realizabila, chiar daca acest lucru nu exista ca istoric. As