Există branduri româneşti care s-au dezvoltat şi s-au afirmat înainte de comunism, dar şi în timpul lui, care s-au adaptat sau nu noilor cerinţe ale capitalismului, care au rămas în urmă la capitolul poziţionare. Într-un context economic în recesiune, campania „Cel mai promiţător brand românesc” lansată de compania de branding şi design Seed Consultants îşi propune încurajarea companiilor de a dezvolta şi promova branduri autohtone.
Competiţia invită să se înscrie companiile mici, mijlocii şi mari care au în portofoliu un brand românesc de produs, de serviciu sau de corporaţie şi pe care doresc să îl relanseze sau să îl reinventeze, în perioada 5-31 ianuarie 2012. La finalul campaniei ajunse la cea de-a doua ediţie, câştigătorul va beneficia de un program complet de rebranding care să răspundă nevoilor sale. Până atunci, Jurnalul Naţional vă aduce în atenţie branduri care ne-au intrat în viaţă.
Cum nu e iarnă fără răceală, ne numărăm şi noi medicamentele împotriva bolii. Aşa ne amintim cu drag, de fiecare dată, de soluţia universală împotriva răcelii şi a gripei: Carmol. O frecţie cu Carmol este eficientă încă din 1928, iar numele, mult mai longeviv decât efectul soluţiei în sine, a devenit astăzi un brand românesc autentic.
Carmol, produs de Biofarm, a avut parte de un proces de rebranding trecând de la un ambalaj lipsit de elemente grafice diferenţiatoare, la o gamă de cinci produse, unul dintre ele special creat pentru copii.
Noul design al ambalajului este unul modern, iar culorile alese (albastru şi portocaliu) sunt vii şi sugerează efectul soluţiei asupra simptomelor de răceală şi gripă. Singra problemă o reprezintă faptul că ambalajele nu respectă aceeaşi linie grafică. Deşi sunt moderne şi cu elemente atractive şi culori diferenţiatoare, pur şi simplu nu există o unitate între cele trei tipuri de ambalaje. Totu