Scăderea pieţei de maşini noi a afectat aproape toate brandurile prezente în România, însă Dacia, Renault, Peugeot şi Chevrolet au pierdut nu numai clienţi, ci şi lupta cu concurenţii direcţi. După declinul accentuat al înmatriculărilor de autoturisme noi din ultimele luni ale anului trecut, puţini comercianţi mai pot spune că sunt mulţumiţi de rezultatele anuale ale brandurilor pe care le reprezintă. Cu toate acestea, criza pare să nu fi afectat în mo
Scăderea pieţei de maşini noi a afectat aproape toate brandurile prezente în România, însă Dacia, Renault, Peugeot şi Chevrolet au pierdut nu numai clienţi, ci şi lupta cu concurenţii direcţi.
După declinul accentuat al înmatriculărilor de autoturisme noi din ultimele luni ale anului trecut, puţini comercianţi mai pot spune că sunt mulţumiţi de rezultatele anuale ale brandurilor pe care le reprezintă. Cu toate acestea, criza pare să nu fi afectat în mod egal toate mărcile, astfel încât putem vorbi deja despre învingători şi învinşi în lupta cu vicisitudinile pieţei din 2008.
Conform statisticilor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) din Ministerul Internelor, în 2008 au fost înmatriculate la nivel de ţară 285.506 autoturisme, doar zece branduri reuşind să atragă mai mult de 10.000 de clienţi pentru maşinile pe care le comercializează. În afară de producătorul autohton Automobile Dacia, care a rămas, aşa cum era de aşteptat, lider absolut, în clasamentul primelor zece numai Volkswagen, Opel şi Ford şi-au menţinut poziţia avută în 2007.
Cota de piaţă spune totul
Scăderea pieţei auto cu aproximativ 10% faţă de anul 2007, când fuseseră înmatriculate 312.589 de autoturisme, demonstrează că anul 2008 nu a fost nici pe departe aşa cum se aşteptau comercianţii. În luna ianuarie a anului trecut, aceştia declarau că se aşteaptă la o încetinire a