Salariaţii români sunt din ce în ce mai stresaţi, indică un studiu al firmei Regus, iar 63% dintre angajaţi intervievaţi declară că principala sursă de stres este situaţia financiară.
De la începerea crizei internaţionale, principala sursă de stres a salariaţilor din toată lumea a devenit jobul. Înainte, problemele persoane, de familie, îi stresau cel mai mult pe angajaţi.
Teama de a-şi pierde jobul, în condiţiile în care problemele financiare au crescut oricum, a crescut stresul anagajaţilor de pe tot mapamondul şi au urcat problemele legate de locul de muncă pe primul loc în clasamentul problemelor care-i macină pe angajaţi.
Acelaşi situaţie a fost surprinsă şi în România, într-un studiu realizat de compania Regus, furnizoare de spaţii de lucru.
"Instabilitatea continuă a economiei mondiale a alimentat această presiune în creştere, iar respondenţii confirmă că majoritatea cauzelor stresului sunt de natură profesională, mai mult decât personală, cu situaţia financiară personală, clienţii şi angajaţii în vârful listei de cauze", se arată într-un comunicat al Regus.
Astfel, pe primul loc se află situaţia financiară personală (73%), pe locul doi - clienţii (55%) şi pe trei, colegii de muncă(25%).
Reprezentanţii Regus mai arată că la nivel global este mult mai probabil ca angajaţii companiilor mici să fie stresaţi de clienţi (42%) decât angajaţii companiilor mari (27%), dar au fost mult mai puţin ofensaţi de conducere (20%) decât corespondenţii lor din firmele mai mari (40%).
Potrivit studiului, 70% din respondenţi consideră că flexibilizarea ar putea reduce stresul.
Totodată, 70% dintre respondenţi au afirmat că lucrul flexibil este mai ieftin decât locaţiile fixe şi 85% au apreciat că îmbunătăţeşte productivitatea.
Stresul prelungit scade productivitatea şi duce la epuizare
"Fără îndoială, angajaţii stre