Piata auto a cazut cu 50% luna trecuta, iar situatia vanzarilor de pana acum in luna decembrie nu este imbucuratoare pentru niciun importator de automobile, dupa cum nu este nici pentru constructorul national Automobile Dacia, care a anuntat oprirea productiei pentru inca o luna.
In situatia creata de criza financiara, ce a rezultat intr-o inghetare a consumului, dealerii auto isi fac propriile estimari si se uita cu teama la primul trimestru din 2009.
In functie de locatiile detinute, in Bucuresti sau in provincie, si de marcile comercializate, dealerii auto fie scad la jumatate nivelul estimat al vanzarilor pentru 2009, fie se gandesc la investitii suplimentare in showroom-uri si service-uri noi, care sa le mentina cifra de afaceri la nivelul din 2008.
"In noiembrie clar am avut rezultate mai slabe. Suntem cu 5% sub nivelul de anul trecut, dar aceste vanzari au fost realizate cu patru showroom-uri fata de doua cate aveam anul trecut pentru Opel si Chevrolet", a declarat Nicolae Sorescu, directorul general al Radacini Motors, cel mai mare dealer local pentru brandurile General Motors.
Compania are in portofoliul comercial marcile Opel, Chevrolet, Cadillac, Hummer, Corvette, Mazda si Suzuki.
In ultimele doua luni vanzatorii de automobile noi au constatat nu doar scaderi ale vanzarilor, ci si o modificare a comportamentului consumatorului. Traficul in showroom-uri a scazut, clientii analizeaza mai mult timp ofertele din piata si timpul de decizie asupra achizitiei crestere considerabil, ajutat si de greutatea de a obtine finantare in aceasta perioada.
"La Porsche Bucuresti Vest1, avand in vedere si amplasarea pe soseaua de centura, in afara Bucurestiului, accesul este dificil in mod normal. Suntem oarecum obisnuiti cu un trafic redus de showroom. Chiar si asa, de cand cu criza financiara, in showroom intra un sfert din vizitat