Studii realizate în ţară pentru a afla „la cald“ ce părere au părinţii, învăţătorii, dar şi copiii despre primul an cu clasă pregătitoare la şcoală arată un grad de satisfacţie ridicat în rândul acestora. Executivul va lua mâine o decizie privind sistemul de anul viitor.
„Avem program de şcolari, suntem mari. Avem bănci şi scaune noi“. „Îmi place foarte mult ce facem. Este mult mai frumos ca la grădi“. „Este mai frumos la şcoală pentru că învăţăm mai multe lucruri interesante“.
Copiii se acomodează mai repede la clasa I, învaţă mai multe lucruri, devin mai disciplinaţi şi sunt mai motivaţi să acumuleze informaţii, sunt de părere părinţii. Clasa pregătitoare este cu totul altceva faţă de ce se face la grădiniţă, o arată rezultatele copiilor noştri de până acum, arată şi dascălii.
Acestea sunt principalele rezultate ale unor studii realizate la nivel naţional pe de o parte de către asociaţiile învăţătorilor români, iar de cealaltă parte de fostul ministru al Educaţiei, Daniel Funeriu.
STUDIU 1. Satisfacţie de aproape 80%
Studiul făcut de Asociaţia Învăţătorilor Ialomiţeni, cu sprijinul altor 17 asociaţii similare, în 112 şcoli din mediul rural şi urban, din 26 de judeţe, pe mai bine de 3.600 de părinţi şi învăţători, arată că peste 75% din cei aproape 2.700 de părinţi cu copii în clasa pregătitoare, intervievaţi în perioada octombrie 2012 - ianuarie 2013, au considerat oportună introducerea clasei zero la şcoală şi doar 17% au spus că nu a fost bine. Similar, peste 80% din cei aproape 1.000 de învăţători susţin menţinerea actualei formule, 13% nu.
Aceştia au făcut şi liste cu argumente pro şi contra menţinerii clasei zero în şcoli. Efecte pozitive: copiii se acomodează mai repede la clasa I, învaţă mai multe lucruri, devin mai disciplinaţi şi sunt mai motivaţi să acumuleze informaţii.
Principalele nemulţumiri ale părinţilor s