Relaxarea procedurilor vamale la graniţa de Vest şi Sud ar putea trage frâna de mână pentru o bună parte din oficiile de comisionare vamală. Nu sunt ocoliţi de schimbări nici alţi prestatori de servicii din zona frontierelor.Din prima zi a lui 2007, cozile imense de TIR-uri de la Giurgiu, Nădlac sau Borş vor deveni amintire. Asta nu înseamnă că transportatorii de marfă nu vor mai avea de-a face cu taxele, avizele, autorizaţiile, documentele de însoţire şi aşa mai departe, î
Relaxarea procedurilor vamale la graniţa de Vest şi Sud ar putea trage frâna de mână pentru o bună parte din oficiile de comisionare vamală. Nu sunt ocoliţi de schimbări nici alţi prestatori de servicii din zona frontierelor.
Din prima zi a lui 2007, cozile imense de TIR-uri de la Giurgiu, Nădlac sau Borş vor deveni amintire. Asta nu înseamnă că transportatorii de marfă nu vor mai avea de-a face cu taxele, avizele, autorizaţiile, documentele de însoţire şi aşa mai departe, însă procedurile se vor simplifica, iar cei care vor transporta produse fabricate într-una din ţările Uniunii Europene către o altă membră a UE vor avea cele mai puţine bătăi de cap.
Eliminarea operaţiunilor de import-export pentru o bună parte din schimburile comerciale ale României (mai mult de 64% din totalul acestora a avut loc, în primele trei trimestre ale anului, cu state din UE) va duce la o reducere semnificativă a activităţii pentru comisionarii vamali. „În prezent, procesarea actelor pentru expediţiile dinspre sau spre ţările extra-comunitare reprezintă în jur de 40% din activitatea noastră. Cu alte cuvinte, vom pierde, de la 1 ianuarie, cam trei cincimi din clienţi. Vom încerca, pentru a nu ne vedea cifra de afaceri afectată foarte puternic şi, mai ales, pentru a nu fi nevoiţi să facem concedieri, să găsim şi alte activităţi. De exemplu, raportarea TVA în relaţiile comerciale c