Dacia revoluţionează noţiunea de “low-cost”, la 8 ani după ce a creat-o! Cea de-a doua generaţie a celebrului Logan va fi lansată, în premieră, la Salonul Auto de la Paris 2012, ce îşi deschide porţile pe 29 septembrie, alături de modelul Sandero facelift. Pînă atunci, presa franceză a dat publicităţii primele imagini oficiale ale celor două maşini. Iar noul design e revoluţionar!
Lansată pe piaţă în anul 2004, Dacia Logan a “şocat” piaţa auto cu un raport preţ / prestaţii / spaţiu interior fără egal, vînzîndu-se, în cei 8 ani de carieră, în peste 2,5 milioane de unităţi, sub diferite sigle (Dacia, Renault, Nissan, Lada, Mahindra sau Tondar), în 46 de ţări din Europa, Africa de Nord şi Orientul Mijlociu, dar şi pe unele pieţe din America şi din zona Oceanului Indian sau Pacific.
În 2008, modelul a fost împrospătat cu un facelift minor, dar de efect. Anii au trecut însă, iar Renault a decis că a venit momentul schimbării. Iar schimbarea este aproape la fel de mare ca în cazul trecerii de la Solenza la Logan. Nimic nu mai seamănă la Logan 2 cu Logan 1.
Design contemporan masculin
Dacă în cazul Logan 1 specialiştii s-au concetrat mai mult pe raportul preţ / prestaţii / spaţiu interior, pentru a se apropia cît mai mult de “pariul maşinii de 5.000 de euro”, primele imagini cu Logan 2 arată că era arhitecturii pătrăţoase a apus. Design-ul lui Logan 2 emană masculinitate, graţie liniilor puternice, cu aripi uşor evazate şi un profil dinamic, în stil Duster / Lodgy, şi, chiar, rafinament, dacă ne uităm la blocurile optice faţă, ce amintesc de clasicismul unor modele germane, precum Volkswagen Polo. Totodată, Logan 2 se integrează perfect în fotografia de grup Dacia, afişînd o grilă a radiatorului amplă, ca la Lodgy sau Dokker.
În spate, s-a renunţat la stopurile verticale în favoarea unora plonjate pe caroserie, ce completează interesant linia d