Ministerul Transporturilor consideră însă că la Braşov ar fi necesar un aeroport mai mic, cele mai mari aeronave pentru el fiind de tip ATR 72
Realizarea proiectului Aeroportului Internaţional Braşov - Ghimbav a ajuns în faza finală de obţinere a finanţării necesare. Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Aristotel Căncescu (foto), spune că în urmă cu două săptămâni, a fost la Londra, unde a discutat cu consilierii financiari ai proiectului. „Am primit de la consultanţii financiari promisiunea că la sfârşitul lunii martie va fi deschisă linia de finanţare pentru aeroport. Mai avem la BCR de rezolvat câteva documente, pentru că gradul de îndatorare al Consiliului Judeţean nu mai suportă decât suma de 14 milioane de euro, nu 16 milioane de euro, cât am solicitat noi. Dar acest lucru se va rezolva. Oricum, le-am spus la Londra că în România, nicio administraţie locală nu a dat faliment, aşa că nu este nicio problemă”, susţine Aristotel Căncescu. Pentru realizarea acestui proiect, şeful CJ spune că are şi sprijinul ministrului IMM-urilor, Constantin Niţă. „De fapt, noi nu avem nevoie de un sprijin în adevăratul sens al cuvântului, ci avem nevoie de sprijin în a nu ni se pune beţe în roate”, a mai spus Aristotel Căncescu. Prezent ieri la Braşov, ministrul Transporturilor a fost întrebat dacă va acorda sprijin pentru aeroportul de la Braşov. Acesta spune că, din punctul lui de vedere, atât ca ministru, cât şi ca pilot, un nou aeroport reprezintă o încântare. „Însă, în momentul în care este vorba de bani de la Guvern sau de la Minister, decizia nu pot să o iau decât în urma unei analize costuri – beneficii. Noi suntem absolut convinşi că Braşovul are nevoie de un aeroport, dar cred că acest obiectiv poate fi gândit la un anumit nivel. Problema se pune la ce mărime de aeroport ne raportăm, pentru a fi funcţional. Am avut o discuţie pe o v