Noul terminal de pasageri de la Aeroportul Internaţional Henri Coandă-Otopeni a necesitat investiţii de 60 mil. euro şi va aduce în plus 15 porţi de îmbarcare, faţă de 9, câte avea vechiul terminal, 104 ghişee de check-in, faţă de 52 în prezent, şi 9 pasarele de îmbarcare/debarcare, faţă de doar 5 în prezent.
De asemenea, suprafaţa construită se triplează, crescând de la aproape 8.000 de metri pătraţi la puţin peste 24.500 de metri pătraţi. Noul terminal este practic o extindere a vechiului terminal, iar procesul de îmbarcare este acelaşi.
Îmbulzeală, presă, oficialităţi, ambasadori, pasageri miraţi, aşa a arătat prima zi a noului terminal, conceput iniţial pentru a răspunde cerinţelor impuse de aderarea României la spaţiul Schengen. Deocamdată însă, porţile Schengen rămân în continuare închise pentru români, iar noul terminal de la Otopeni va prelua o parte din zborurile de pe vechiul terminal, mai mic.
Premierul Emil Boc şi doi miniştri, Anca Boagiu de la Transporturi şi Infrastructură şi Traian Igaş de la Interne, au venit ieri la Otopeni să sărbătorească "victoria împotriva nihilismului şi a tuturor celor care spun că nimic nu se întâmplă în România", aşa cum a numit prim-ministrul inaugurarea terminalului. "E unul dintre cele mai importante momente de inaugurare în 2011 la Ministerul Transporturilor", a completat şi Boagiu.
După aşteptări de câteva minute, la ora 14, un avion Boeing 737-700 din flota Tarom, care venea dinspre Bruxelles, a aterizat pe Otopeni, trăgând la unul dintre cele 14 burdufuri ale noului terminal. Toţi cei circa 50-60 de pasageri, printre care şi europarlamentarul Daciana Sârbu, au schiţat zâmbete, dar şi surprindere la vederea jurnaliştilor şi a camerelor de luat vederi. "Miroase a nou", a spus zâmbind unul dintre pasagerii veniţi de la Bruxelles, grăbindu-se însă să scape de agitaţia de la etajul 2 al termi