Vanzarile de autoturisme si vehicule comerciale noi nu vor depasi anul acesta 85.000 de unitati, nivel cu 77% mai mic decat in 2007, anul premergator crizei, potrivit Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
"Dupa cinci ani de scaderi consecutive si la un volum total al pietei de maxim 85.000 unitati (autoturisme + vehicule comerciale), cat probabil se va inregistra in acest an, vom consemna in 2012 o scadere de 77%, comparativ cu anul premergator crizei (2007) si un nedorit loc intai in acest clasament, pe plan european", considera APIA.
Piata auto a scazut in primele zece luni cu peste 20%, la 72.992 unitati, livrarile fiind sustinute in aceasta perioada de achizitiile facute de companii, reprezentand 69% din total.
Livrarile de autoturisme noi au inregistrat o scadere de 23,3% in perioada ianuarie-octombrie, la un volum de 60.446 unitati.
Potrivit APIA, achizitiile facute de persoanele fizice (31% din total) s-au diminuat cu 55% comparativ cu anul trecut.
"A continuat sa se manifeste efectul negativ al importurilor masive de vehicule rulate, care, la un volum de aproximativ 138.000 unitati la autoturisme si 35.500 la vehicule comerciale, au o crestere de 82%, respectiv 49% fata de 2011. La aceste cifre, trebuie remarcat faptul ca la fiecare autoturism nou vandut in Romania au fost aduse alte doua rulate si ceea ce este mai grav, ca peste 60.000 (45%) dintre acestea din urma sunt mai vechi de 10 ani, adica tot atatea cate autoturisme noi s-au vandut prin retelele nationale ale producatorilor autohtoni si externi", spune APIA.
La autoturisme, in primele zece luni din 2012 topul pe marci este format de Dacia, cu 16.384 unitati vandute (27,1% din total), urmata de Volkswagen (6.770 unitati/ 11,2%), Skoda (5.431 unitati/ 9%), Ford (4.091 unitati/ 6,8%), Renault (4.050 unitati/ 6,7%) si Hyundai (2.791 un