Patronii magazinelor româneşti fac eforturi disperate pentru a-şi păstra clientela. Patronii magazinelor şi restaurantelor româneşti din Castellon au adoptat modelul spaniol de a-şi atrage clienţii prin intermediul ofertelor. Magazinele de alimente româneşti din Castellon s-au văzut şi ele afectate de criza economică europeană. Din acest motiv, patronii au hotărât să-şi atragă clienţii prin diferite promoţii.
În ultimele luni, la carmangeria Muntenia, vânzările s-au redus din ce în ce mai mult, iar clienţii români cumpără în cantităţi din ce în ce mai mici.
„Cel mai puţin se vând mezelurile, băuturile şi conservele importate din ţară. Mulţi dintre clienţii pe care îi aveam înainte preferă să-şi facă cumpărăturile la un supermarket, deoarece le iese mult mai ieftin”, spune Ioana Munteanu, patroana magazinului.
Astfel, văzând cum clientela trece prin faţa magazinului, dar nu intră, patronii au luat decizia de a micşora preţurile şi de a oferi gratis produse celor care cumpără alimente în valoare de peste 50 de euro.
„Înainte veneam şi cumpăram de aici în valoare de 100 de euro, cel puţin odată la două săptămâni. Însă, de câteva luni am intrat în şomaj şi cumpăr foarte rar, nu mai mult de 30-40 de euro.
Profitând de ofertă, voi pleca de aici cu sacoşa mai plină şi, probabil, cu o sticlă de vin cadou”, explică Alexandru Ion, în vârstă de 42 de ani.
Nimeni nu refuză
După spusele patronului carmangeriei, românii au revenit în special pentru preţurile mult mai scăzute şi nu pentru produsele gratuite, dar „Nimeni nu a refuzat încă!”.
Viorica Georgescu, 42 de ani, din Târgovişte, deţine în centrul Castellonului un mic magazin de fructe şi legume. „Am cumpărat aprozarul după ce am lucrat doi ani pentru vechiul proprietar. Cum am foarte mulţi clienţi români, împreu