Pacienţii care ajung la Unitatea de Primiri Urgenţe trebuie să ştie că există proceduri stabilite de lege privind modul şi timpul în care sunt trataţi, în funcţie de gravitatea cazului
Două cazuri de pacienţi trataţi recent la Unitatea de Primiri Urgenţe (UPU) din cadrul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă (SCJU) Craiova au atras plângeri din partea familiilor acestora, care i-au acuzat pe medicii de aici de neglijenţă în serviciu. Zilele trecute, familia unui bărbat de 60 de ani (cu accident vascular) susţinea că starea acestuia se agravase după ce „a fost ţinut ore întregi pe o targă la UPU, fără să i se acorde primul ajutor“. La sfârşitul lunii trecute, doi medici din UPU s-au ales cu o plângere penală, după ce o pacientă, operată până la urmă de apendicită şi diverticul Meckel, s-a considerat tratată neglijent pentru că diagnosticul i s-a pus după 12 ore de la prima prezentare la Urgenţă.
Acest din urmă caz, al Marianei Buzatu, a fost relatat pe larg în ediţia din 21 noiembrie a Gazetei de Sud. Prin intermediul avocatului, aceasta a solicitat şi lămuriri cu privire la modul de lucru din Urgenţă, respectiv situaţiile şi timpul în care medicul de gardă din UPU poate cere sprijinul unui medic specialist şi cine asigură triajul pacienţilor şi califică urgenţele ca minore, majore etc. Cum ar trebui să fim trataţi în momentul în care ajungem la Urgenţă? Răspunsul la această întrebare este dat chiar de legislaţia în vigoare.
Când se solicită consultul de specialitate
În cazul Marianei Buzatu, lămuririle privind procedurile de lucru la UPU le-a primit de la Direcţia de Sănătate Publică (DSP) Dolj, iar răspunsurile s-au axat pe prevederile Ordinului MS nr. 1706/2007 privind conducerea şi organizarea unităţilor şi compartimentelor de primire a urgenţelor şi ale Ordinului MS nr. 48/2009 privind triajul în structurile de primiri urgenţe. „Medicii