Kantar Media, compania care masoara de la 1 ianuarie 2012 audientele TV, a inregistrat "intarzieri in instalarea panelului si aducerea acestuia la cote optime ale studiului", spune pentru HotNews.ro Lucia Antal, presedintele Asociatiei Romane pentru Masurarea Audientelor (ARMA). Ea afirma, insa, ca intarzierile "nu au avut magnitudinea necesara pentru a afecta semnificativ datele de audienta TV - principalul instrument folosit de companii si agentii pentru alocarea bugetelor de publicitate la posturile de televiziune. Lucia Antal a raspuns intrebarilor HotNews.ro pe tema datelor furnizate de Kantar in prima luna de masuratori, dupa ce TVR a ridicat obiectii privind corectitudinea acestora.
Kantar este deschisa la o procedura de auditare, iar ARMA va decide prin votul membrilor sai, in Adunarea Generala, acest lucru, spune Lucia Antal.
Kantar Media a fost selectata, in urma cu un an, sa masoare audientele TV incepand cu 1 ianuarie 2012, in locul GfK Romania, care a masurat audientele in ultimii ani. Beneficiarul masuratorilor este Asociatia Romana pentru Masurarea Audientelor (ARMA), ce reuneste cele mai multe posturi TV, agentii de publicitate si clienti de publicitate din Romania.Spre sfarsitul lunii trecute au aparut dispute pe tema corectitudinii noilor cifre de audienta TV: TVR a cerut ARMA sa verifice felul cum sunt masurate audientele de la inceputul anului si sa dea explicatii pentru "o serie de inadvertente". La acea data, observatiile TVR se legau de "probleme privind acuratetea sistemului de masurare a audientelor TV in Romania si ale TVR in particular", "probleme legate de cresterea increderii" in masurile de securizare a datelor"; "probleme privind valabilitatea sistemului de masurare bazat pe peoplemetere, in general".Tot atunci, Lucia Antal spunea pentru HotNews.ro ca e "o perioada cand lucrurile se asaza" si ca poate discuta dupa