Poveştile sale s-au vândut în 750 milioane de exemplare, în 42 de ţări. A transformat erotismul în temă literară, devenind unul din cele mai puternice branduri ale Americii: Harold Robbins. Este bărbatul care a inventat sexul, scrie Andrew Wilson în cartea sa dedicată autorului american. Nu actul şi nu descrierile literare, ci felul în care sexul a fost privit în ficţiunea de masă.
Supranumit „naşul romanului de aeroport", dacă nu chiar creatorul cărţilor explicit sexuale, Robbins a schimbat faţa literaturii de masă de după al doilea război mondial, cu poveşti fierbinţi cum ar fi „Betsy", „Loney lady" („Singuratica"), „The Pirate" („Piratul") şi deja clasicul din 1961 „The Carpetbaggers". Pe parcursul carierei de 50 de ani, Robbins a vândut 750 milioane de cărţi şi s-a transformat într-un brand. Înainte, dacă voiai să citeşti scene de sex, trebuia să alegi între mai sofisticaţii DH Lawrence, James Joyce sau Henry Miller. Robbins a scos sexul la lumină, l-a popularizat. Primul roman, publicat în 1948, „Never Love a Stranger" („Să nu iubeşti niciodată un străin"), a fost una din cărţile persecutate de poliţia din Philadelphia, pe motiv că este „obscenă şi imorală". Cititorii contemporani au fost aţâţaţi de limbajul saturat de expresii obscene, precum şi de schiţele sale brutale şi oneste despre sex. Criticii au fost şocaţi de conţinut şi au scris că romanul nu vorbeşte decât despre „vicii, vulgaritate, obscenitate, crimă şi dorinţă sexuală".
Totuşi, Robbins a crezut în dreptul său de a scrie despre sex în acest fel şi, cu ajutorul editorului, a decis să lupte pe cale legală. În timpul audierilor din 1949, judecătorul care a prezidat cazul a spus că ar prefera ca acele trei fiice pe care le avea să înveţe despre faptele de viaţă din librării, decât în hambarul vecinului. Robbins a privit evenimentul ca pe o inovaţie: „Pentru că am câştigat acest proces, H