Faţă de modelul de bază lansat pe piaţa europeană în urmă cu trei ani, Pathfinder facelift punctează acum mai mult la tehnologie şi dotări. Practic, avem de-a face cu un interior premium care întregeşte un off-roader autentic, ce este pus în mişcare de un motor diesel de 2,5 litri, 190 CP şi cuplu de 450 Nm. La cele de mai sus se adaugă designul exterior retuşat, precum şi garanţia sistemului tradiţional 4x4 cu reductor.
Lansat în Europa în 2007, Pathfinder a primit acum un binemeritat facelift. Binemeritat nu pentru că modelul de bază nu s-ar fi descurcat foarte bine atât la vânzări, cât şi în teren, cât pentru faptul că piaţa evoluează în permanenţă, chiar şi în condiţii de criză mondială.
Pathfinder este aceeaşi maşină de teren veritabilă. Caracterul ei de off-roader este vizibil din prima secundă, fiind suficient de observat liniile ferme ale caroseriei, cu tuşe în unghiuri drepte, în timp ce aspectul este unul de culturist care tocmai a plecat de la sală după câteva ore de antrenament. Oricum, faţă de modelul anterior, imaginea sa a fost puţin rotunjită, dar tot rămâne o maşină care respiră robusteţe prin toţi porii. Ceea ce, având în vedere că vorbim despre un "tot-teren", nu este un handicap, ci o calitate.
Singura motorizare existentă pe piaţa autohtonă este un diesel de 2,5 litri, care scoate 190 CP la 4.000 rpm şi un cuplu de 450 Nm disponibili de la 2.000 rpm. Modelul testat a fost dotat cu o transmisie manuală în şase trepte, cu sistem 4x4 cu reductor controlat electronic. Pe şosea, Pathfinder facelift se mişcă bine, fără să impresioneze, dar menirea lui nu se regăseşte în realizarea unor performanţe dinamice. Oricum, nu este leneş, în pofida greutăţii de 2,1 tone. Transmisia este bine etajată, însă se vede că a fost orientată mai mult pentru folosirea în off-road. Conform cifrelor oficiale, viteza maximă pe care o poate atin