Fotografia digitala manipulata, influenta artei video, estetica underground, popneodada, situationismul cosmopolit, neobizantinismul de pe planeta Naboo (n.n. - Star Wars), pictura cu praful de Berceni si noul mexicanism romanesc, iata cateva dintre conceptele (apud Stefan Tiron) cu care ii place lui Nicolae Comanescu sa jongleze.
El este un artist de mare notorietate neaosa, proaspat posesor de blog cultural cu informatii de ultima ora (www.the-temporary.blogspot.com). Nu ii place sa se ia deloc in serios (mai ales in scris) si vrea o organizatie profesionista si europeana care sa grupeze artistii adevarati. E nemultumit de lipsa efervescentei critice de la noi si isi doreste ca sabotorilor artei contemporane sa li se ridice un monument ultracentral.
Nicolae Comanescu traieste si lucreaza in Bucuresti, mai precis in "idilicul" cartier Berceni pe care l-a si imortalizat cu ironie in seria sa de lucrari Berceni Dust 2.0. In peisajele cu valoare documentara, atat din punct de vedere vizual, cat si biologic, apar binecunoscutele clisee etichetate drept made in epoca postcomunista, adica ramasite de uzine si furnale ce se deseneaza pe fundalul unor blocuri de
4-5 etaje, cu acoperisul plin de antene. Sau inevitabilele blocaje in trafic, figurate realist de catre pictor: masini bara la bara, marci straine, asfalt cu probleme etc. Din tablouri aproape ca lipsesc siluetele umane, insa aceasta absenta este justificata prin spatiile in care oamenii "locuiesc": gradina, "spatele blocului", ficusul din sufragerie, plantele de pe balcon etc.
Locuind in apropiere de Soseaua Oltenitei, artistul a fost si ramane profund marcat de praful inecacios ce se asterne peste toate. Drept urmare, a mers in urmarirea si capturarea lui, transformandu-l intr-o materie pretioasa. Desi apare in exces tot timpul, praful este de fapt foarte capricios si a reusit sa de