Termenele de remediere a deranjamentelor in cazul serviciilor de internet fix si mobil depasesc in destule situatii valoarea asumata de furnizori in contractele incheiate cu clientii, se arata intr-un raport al Autoritatii nationale de reglementare in comunicatii (ANCOM) cu privire la parametrii administrativi de calitate a serviciilor de internet in 2012. Mai exact, in cazul serviciilor de internet fix, din datele raportate de catre furnizori reiese ca aproximativ 5% din deranjamentele semnalate nu sunt solutionate in termenul asumat prin contract. Furnizorii de internet mobil remediaza in mai mare masura deranjamentele in termenul asumat prin contract, mentioneaza raportul.
ANCOM a publicat marti pe pagina sa de internet primul Raport privind calitatea serviciului de acces la internet, care urmareste evolutia trimestriala a parametrilor administrativi de calitate in anul 2012.
Raportul arata ca termenele de instalare a serviciului de acces la internet au fost in general respectate, durata de instalare a serviciului este mult mai mica decat cea asumata de furnizori prin contractele incheiate cu utilizatorii finali, reclamatiile primite de la utilizatori sunt in general rezolvate in termen, dar termenele de remediere a deranjamentelor depasesc adeseori durata prevazuta in contract.
Termenele de remediere a deranjamentelor
In ceea ce priveste remedierea deranjamentelor in cazul serviciului de acces la internet la puncte fixe, din datele raportate de catre furnizori reiese ca aproximativ 5% din deranjamentele semnalate nu sunt solutionate in termenul asumat prin contract. Furnizorii de internet la puncte mobile remediaza in mai mare masura deranjamentele in termenul asumat prin contract, termen de 24 de ore in cazul Cosmote, Orange, Telemobil si Vodafone, respectiv de 48 de ore in cazul RCS&RDS. Nerespectarea de catre furniz