Cartea despre Steve Jobs a devenit cea mai bine vândută din SUA la numai 3 zile de la lansare, potrivit topurilor americane Amazon şi Barnes&Noble. În China, numărul imens de precomenzi a epuizat stocul de 250.000 de volume încă din prima zi.
"Cartea anului", afirmă repre-zentanţi ai editurii americane „Simon& Schuster", care au publicat volumul. Autorul, Walter Isaacson, fost redactor şef al revistei Times şi director general al CNN, a declarat pentru presa americană că „biografia lu Steve Jobs a fost un bestseller înainte de a fi publicată".
În plus, faima lui Isaacson îl recomandă drept autorul celor mai bune biografii ale lui Benjamin Franklin şi Albert Einstein. De altfel, fostul director CNN a scris cele 656 de pagini ale cărţii în ultimii doi ani, când a fost ca şi umbra lui Steve Jobs. În acest timp, s-au adunat 40 de interviuri cu fondatorul Apple.
Ultimul, cu două săptămâni înainte să se stingă. „Era ghemuit de durere în parterul casei din California, dar avea încă mintea ascuţită şi umorul viu", a dezvăluit biograful.
Tot atunci, Steve Jobs i-a mărturisit lui Isaacson motivul pentru care a acceptat publicarea unei asemenea cărţi: „Am vrut ca şi copiii mei să ştie cine am fost şi de ce am lipsit de lângă ei atâta timp".
Volumul era programat pentru martie 2012, directorul editurii care l-a publicat a explicat că „emoţia apărută în urma dispariţiei lui Steve ne-a determinat să ne mişcăm mai repede. Sunt sigur că am luat decizia corectă".
Moartea a grăbit inspiraţia lui Jobs
Într-o apariţie televizată la postul american CBS, autorul biografiei Walter Isaacson a dezvăluit câteva dintre episoadele din carte.
Potrivit acestuia, perspectiva morţii i-a stimulat lui Jobs imaginaţia, el creând în ultimii ani de viaţă cele mai îndrăzneţe produse ale companiei
Apple.
„Mi-a povestit ce s-a întâmplat când s-a îmboln