Raportul EY remarca faptul ca deja clientii isi schimba banca mult mai des, cumpara produse de la mai multe banci si isi exprima preferinta pentru produse si servicii ajustate la nevoile personale.
Desi este inca prematur sa anuntam moartea interactiunii fata in fata, inovatia va incuraja renasterea relatiei banca-clienti.
"Sucursala bancara a fost pentru mult timp o piatra de temelie a relatiei cu clientii in multe piete. Ea a evoluat in anii recenti pentru a reflecta dorintele consumatorilor si dezvoltarea tehnologiei ATM (bancomate - n.r.). Daca clientii vor continua sa aprecieze la fel de mult sucursala bancara sau sa relationeze cu ea in acelasi mod, este o intrebare importanta pentru industrie, in contextul competitiei online in crestere", subliniaza analiza EY.
O alta dimensiune importanta pentru viitorul banking-ului o reprezinta personalizarea serviciilor oferite clientilor. Majoritatea consumatorilor nu simt in prezent ca serviciile bancare sunt dedicate nevoilor lor. Potrivit sondajului EY Global Consumer Banking, 44% dintre respondenti au raspuns ca au parte de oferte personalizate, iar majoritatea s-a declarat dispusa sa ofere mai multe informatii personale in vederea obtinerii unor servicii personalizate.
Insa, pana in 2030, EY estimeaza ca bancile vor oferi oferte personalizate in serviciile standard, cu diverse comisioane in functie de optiunile si serviciile asigurate. AdSense 468x15
Citeste si:BCR a lansat oficial platforma de internet banking pentru telefoane mobileBCR lanseaza un serviciu de mobile bankingUniCredit Tiriac vrea cu 40% mai multi utilizatori de online banking
Daca acum multi clienti inca prefera sa faca o vizita agentei bancare pentru a efectua tranzactii complexe, pentru operatiunile simple din ce in ce mai multi consumatori prefera interactiunea prin internet sau alte canale alternative. @N_