Valoarea tranzacţiilor în 2006 ar putea depăşi 130 milioane de dolari Peste 7,4 milioane de carduri, ceva mai mult de 4 milioane de legături la internet, doar 400 de magazine virtuale. Aşa se poate descrie succint potenţialul uriaş de creştere al comerţului electronic autohton.
"În 2005 am avut creşteri spectaculoase, valoare tranzacţiilor ridicându-se la aproximativ 65 milioane de dolari. Creşterea lunară medie a fost de 20 de procente", ne-a declarat Mădălin Matica, director operaţiuni europene în cadrul DotCommerce, companie care procesează carduri de credit sau debit. "Dacă acest ritm se menţine, deşi eu cred că se va accelera, până la finele anului comerţul electronic se va dubla", preconizează Matica.
Laptopurile se vând cel mai bine online
Deşi numărul românilor care vând sau cumpără bunuri prin internet este în creştere, în 2005 peste 60 de procente din totalul vânzărilor au fost generate de carduri emise în afara României. "Majoritatea străinilor care accesează site-uri româneşti sunt clienţi ai firmelor româneşti care livrează şi online. A început să crească şi numărul românilor din străinătate care fac cumpărături online pentru rudele de acasă. Ei evită astfel comisioanele percepute pentru transferul banilor prin bancă sau companii de transfer rapid", spune Mădălin Matica. Un astfel de site vizitat de românii care lucrează în afara graniţelor este www.cumparaturionline.com, preţurile fiind comparabile cu cele din hypermarketuri. Cele mai "aglomerate" magazine virtuale au fost, anul trecut, cele cu produse IT&C, aparţinând marilor lanţuri de retail de electronice sau de sine stătătoare precum www.emag.ro, www.dol.ro, www.okazii.ro, aceste site-uri înregistrând cele mai mari sume încasate. "Produsele cel mai bine vândute sunt cele din gama IT: notebookurile, monitoarele LCD şi CRT, imprimantele, dar şi produsele de tipul home-en