Ministerul Transporturilor i-a respins pe cei trei potenţiali ofertanţi interesaţi de privatizarea CFR Marfă. Procedura va fi reluată.
"Ministerul Transporturilor vă informează că, în urma verificării şi analizării documentaţiilor de participare depuse de potenţialii investitori la procedura de precalificare în cadrul procesului de privatizare a SNTFM CFR MARFĂ, Comisia de Privatizare instituită la nivelul Ministerului Transporturilor, a hotărât respingerea celor trei potenţiali ofertanţi şi reluarea procedurii, conform prevederilor legale", au precizat reprezentanţii ministerului miercuri.
Documentaţiile de participare pentru precalificarea la privatizarea SNTFM CFR MARFĂ au fost depuse de către compania americană OmniTRAX, Grup Feroviar Român (GFR) şi de către Asocierea Transferoviar Grup (TFG) - Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria.
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat agenţiei Mediafax că documentele depuse de cei trei investitori interesaţi de privatizarea CFR Marfă au fost respinse deoarece nu includeau toate elementele necesare şi a precizat că ar demisiona doar dacă eşecul privatizării ar fi din vina sa.
Cele două companii şi consorţiul care au participat la etapa de precalificare au depus documentele în ultima zi, respectiv pe 9 martie, după ce termenul fusese devansat la solicitarea unor potenţiali ofertanţi, după cum au precizat reprezentanţii ministerului.
Licitaţia de privatizare va porni de la suma de 180 de milioane de euro. Ministrul Trasporturilor a precizat, după ce ofertele au fost desemnate eligibile (în data de 9 mai), că numărul investitorilor interesaţi ar fi fost mai mare dacă preţul de pornire ar fi fost mai scăzut.
Privatizarea CFR Marfă reprezintă unul dintre angajamentele de care depinde încheierea actualului acord dintre România şi Fondul Monetar Internaţional (FMI) precum şi un viito