Consumatorul de obiecte sanitare premium al anului 2011 a avut în medie un buget per baie/obiecte sanitare situat între 2.000 şi 3.000 de euro, arată un studiu al companiei Senso Ambiente, importator şi distribuitor de astfel de produse. „Chiar dacă cumpărătorii de obiecte sanitare de marcă s-au îndreptat către produse mai accesibile ca preţ, a existat şi un procent însemnat, de aproximativ 20% dintre consumatori, care au ales produsele high-end cu bugete per baie/obiecte sanitare pornind de la 7.000 de euro“, arată studiul citat.
2011 a fost anul utilării băilor din locuinţele persoanale, în special reamenajări ale acestora. În acest sens, 60% din volumul vânzărilor totale pe piaţa produselor de marcă au rezultat din vânzările către case particulare şi doar 40% din vânzările către noi dezvoltări imobiliare sau proiecte publice.
Mari oraşe, mari consumatori
În deea ce priveşte zonele geografice cele mai atractive, acestea au fost reprezentate de capitală, în primul rând, apoi de marile aglomerări urbane cu peste 100.000-150.000 de locuitori. În 2011, cele mai importante oraşe pentru acest segment de piaţă, din punctul de vedere al vânzărilor, au fost, în ordine: Bucureşti, Cluj, Timişoara, Constanţa, Craiova, Iaşi, Piteşti, Braşov, Baia Mare şi Oradea.
Capitala a reprezentat pentru industria de obiecte sanitare de marcă aproximativ 50% din vânzările pe întreg anul 2011 ca valoare şi aproximativ 40% ca volum.
Mai atenţi la preţuri, cu ochii după promoţii
De asemenea, consumatorul de produse sanitare premium şi-a schimbat abordarea verificând mult mai bine diferenţele de preţuri şi urmărind cu atenţie reducerile.
Virgil Lixandru, director de marketing şi de vânzări la Senso Ambiente, afirmă că în 2011 „consumatorul a fost mai atent la reduceri şi a preferat să aştepte până prinde o ofertă sau o reducere, ştiind că în aceas