Dacă anul trecut, dealerii vindeau chiar şi patru maşini second - hand pe lună, de la începutul lui 2011, clienţii îi ocolesc. Mulţi dintre ei se gândesc serios să renunţe la acest tip de tranzacţii, de vreme ce banii investiţi sunt blocaţi, iar taxa de înmatriculare reprezintă mai bine de jumătate din valoarea maşinii.
Vremuri din ce în ce mai grele pentru vrâncenii care îşi câştigă existenţa din tranzacţiile cu maşini second-hand, aduse din Germania, Franţa sau Belgia. Deşi străbat ţara în lung şi-n lat în căutare de târguri auto unde să dea peste clienţi interesaţi de marfa lor, de la începutul acestui an nu au reuşit să vândă nimic.
Motivul: majorarea taxei auto cu peste 50%, ajungând chiar şi la 4.500 de euro pentru o maşină Euro 2, veche de zece ani. Marian Păun este unul dintre dealerii căruia noua taxă i-a pus afacerea pe chituci.
„Vor să ne aducă la sapă de lemn. Păi anul trecut, eu vindeam chiar şi câte trei-patru maşini pe lună, iar de când cu taxa asta triplată nu mai am niciun client. Tot mai sper să se schimbe, că nu e posibil ca de la 600 de euro să plăteşti 1.800 de euro. Şi eu aduc maşini aproape noi, din 2007 - 2008, dar nici astea nu mai au căutare", mărturiseşte Marian Păun.
Şi Vasile Rusu îşi plimbă maşina de la un târg la altul şi chiar a mai redus din preţ, dar tot degeaba.
„Clienţii nu mai sunt deloc interesaţi de maşinile aduse din afară. Practic, o să fiu nevoit să renunţ la afacere, pentru că ţin banii blocaţi şi nu are rost, de vreme ce profitul e zero", spune dealerul.
Vor maşini cu taxele la zi
Cei interesaţi să achiziţioneze un autoturism vor ca toate taxele să fie la zi, chit că mai dau câteva sute de euro în plus.
„Nu are niciun rost să dau pe o maşină 6.000 de euro, iar pe taxă aproape 3.000, e pur şi simplu o bătaie de joc. Aşa că o să cumpăr una gata înmatriculată, făr