Înmatriculările de autoturisme noi Dacia în Germania au crescut cu 0,8% în primele zece luni, la 38.431 unităţi, în timp ce declinul pieţei a încetinit la 5,2%, potrivit datelor publicate, luni, de oficiul german pentru înmatriculări auto.
Vânzările din Germania, cea mai mare piaţă auto din zona euro, s-au situat la 2,48 milioane de unităţi, iar Dacia a înregistrat o cotă de piaţă de 1,5% în intervalul analizat.
Înmatriculările sub marca Renault, deţinută de constructorul auto francez cu acelaşi nume, au scăzut cu 8,3%, la 81.350 autoturisme. Grupul francez este prezent în Germania atât cu marca Renault, cât şi cu Dacia.
Dintre cele 33 de mărci analizate, doar zece au consemnat vânzări mai mari. Jaguar a înregistrat cel mai puternic avans al înmatriculărilor, de aproape 36%, iar Mercedes cel mai redus, de numai 0,5%. Alfa Romeo a suferit în primele zece luni cea mai mare scădere dintre mărcile analizate, de 55%.
Liderul pieţei, grupul german Volkswagen, a scăzut cu 7,5%, la 532.454 autoturisme.
În luna octombrie, înmatriculăriule Dacia au scăzut cu 6% faţă de aceeaşi lună a anului trecut, la 3.963 unităţi, după căderea de aproape 19% din septembrie, în timp ce piaţa germană a trecut pe creştere, cu 2,3%, la 265.441 unităţi, după o contracţie de 1,2% din luna anterioară.
Vânzările de maşini Renault au scăzut cu 4,2%, la 8.618 unităţi, în timp ce înmatriculările Volkswagen au crescut cu aproape 2%, la 61.816 unităţi. Dintre mărcile analizate, 16 au înregistrat creşteri în octombrie.
Germania a fost anul trecut cea mai mare piaţă pentru Dacia.
Înmatriculările de autoturisme noi Dacia în Franţa au crescut cu 7,6% în primele zece luni, la 72.550 unităţi, în timp ce piaţa franceză s-a menţinut pe scădere, cu 7,4%, chiar dacă se află pe un trend de revenire, cu evoluţie pozitivă în octombrie pentru a doua lună conse