Andrei Gheorghe, Dan Negru şi Cristian Tabără au „descălecat“ în Republica Moldova. Piaţa TV din Moldova nu este foarte mare ce-i drept, dar se dovedeşte extrem de interesantă pentru oamenii de televiziune din România.
Andreea Raicu a fost prima care a prezentat, în 2009, la Chişinău, un show asemănător emisiunii „Megastar", „Fabrica de staruri". În prezent, Andrei Gheorghe, Dan Negru şi Cristian Tabără au luat calea Moldovei. Negru se ocupă de concursul „Deal or not deal" pentru Prime TV.
„La începutul anilor 2000 am fost printre cei care au pus bazele show-urilor de divertisment de la noi. Oferta celor de la Chişinău m-a tentat pentru că am simţit că pot să fac acelaşi lucru pe o nouă piaţă de televiziune", a declarat Negru.
Citiţi şi: Marii dispăruţi de pe „sticlă“
Şi Andrei Gheorghe a luat drumul Chişinăului în această toamnă, cu „Salutare Naţiune", o emisiune care tratează subiecte din istoria recentă a României. Cristian Tabără face o emisiune de cultură la postul moldovean Jurnal TV.
Piaţă săracă, oameni serioşi
Cum este publicul moldovean? „Mult mai răbdător şi mai înţelegător. Nu gustă tabloidizarea televiziunii. S-a încercat, dar n-a ţinut", spune Dan Negru.
„La emisiunea «Salutare Naţiune» s-au abordat teme care în România ar fi putut degenera într-o poreclă fără seamăn. Am probat acolo regulile pe care aici nu le mai aplică aproape nimeni, deşi ele funcţionează: stârneşte emoţie prin sinceritate şi adevăr, vorbeşte despre lucrurile importante pentru toţi oamenii, vinde-le oamenilor poveşti care să îi facă să râdă, să plângă, să se întrebe", spune Ana-Maria Caia, directorul firmei de producţie TV Indie Studio.
Piaţa moldovenească abia dacă ajunge la 20 de milioane de euro încasări din publicitate, anual, faţă de 300 de milioane, în România. „Un lucru pe care l-am remarcat: mol