In atelierul Liei Perjovschi, de pe strada Berthelot, s-au intalnit, de nenumarate ori, fie curiosi, fie artisti, fie iubitori ai artei contemporane, deoarece, la un moment dat, dupa Revolutie, In atelierul Liei Perjovschi, de pe strada Berthelot, s-au intalnit, de nenumarate ori, fie curiosi, fie artisti, fie iubitori ai artei contemporane, deoarece, la un moment dat, dupa Revolutie, atelierul sotilor Perjovschi a fost singurul spatiu in care arta contemporana era "la ea acasa". Acum, atelierul a devenit loc de "refugiu" intre doua expozitii in strainatate, publicul si specialistii de acolo fiind mult mai interesati de ceea ce face Lia Perjovschi decat au fost romanii. De altfel, Lia Perjovschi a avut inspiratia si rabdarea de a pune "ordine" in arta contemporana, ajungand sa se simta ca un "detectiv in istoria artei". Arhiva la care a muncit ani de zile presupune o documentare semnificativa si apoi o ordonare, in asa fel incat totul sa fie cuprins, nimic sa nu fie lasat la voia intamplarii, unul dintre rezultate fiind un ajutor imens pentru ceilalti artisti, care, cercetand arhiva, nu-si vor mai pierde timpul creand ceea ce se va dovedi ca a fost creat de altcineva inainte. "Ar fi o pierdere de timp sa incepi sa creezi ceva despre care tu sa crezi ca este unic si impresionant, pentru ca apoi sa descoperi ca, in anii 60 sau 70, altcineva a avut aceeasi idee si performantele au fost notabile pentru acea perioada. Cine studiaza arhiva are sansa de a se feri de idei second-hand si astfel va scuti un timp foarte pretios", ne-a declarat artista. Arhiva a inceput sa "creasca" pe masura ce Lia Perjovschi a vazut "pe viu" ce se intampla in arta contemporana din celelalte tari din Europa si pe masura ce biblioteca ii devenea neincapatoare. Cat despre bani, pentru ca, pana la urma, totul costa, acestia vin, in special, din bursele in strainatate. "In loc sa ne pastram banii s