Pietrenii şi-au pierdut speranţa că vor avea o staţie modernă. Proiectul de reabiltiare ar fi trebuit să fie gata anul trecut, dar a fost amânat. Teoretic, pentru lucrări se vor cheltui patru milioane de euro.
Iniţial, termenul limită a fost luna noiembrie 2009, dar călătorii au rămas cu buza umflată deoarece demararea lucrărilor a fost amânată din lipsă de fonduri.
La începutul lui 2010 s-a rediscutat modernizarea gării, când oficialii din Ministerul Transporturilor au anunţat că 15 staţii din ţară, printre care şi Piatra Neamţ, vor fi modernizate până la finele anului. Promisiunile nu au fost puse în practică.
„Are valoare istorică“
Pietrenii spun că şi-au pierdut încrederea în proiect şi că până nu văd ceva concret nu cred în promisiunile oficialilor. „La noi, gara arată bine oricum, faţă de alte staţii din ţară. E păcat dacă nu o modernizează. Are o valoare istorică şi este chiar o clădire de referinţă pentru oraşul nostru. Dacă tot e turistic, ar trebui să fie şi trenuri şi o gară frumoasă în care să oprească vizitatorii“, a spus profesorul Ioan Mihalache.
Inaugurată în 1913 şi inclusă în lista monumentelor istorice, clădirea gării din Piatra Neamţ l-a impresionat chiar şi pe regizorul Francis Ford Coppola, care a filmat aici câteva scene pentru pelicula „Youth without youth“.
Deşi aspectul ei nu este unul deplorabil, călători spun că ar fi loc de mai bine. „Iarna e cam frig şi sala de aşteptare nu este prea mare. Aş vrea să mai fie şi un bufet pe aici, unde preţurile să nu fie foarte mari şi să nu mai mergem peste drum ca să ne luăm ceva de mâncare“, a afirmat muncitorul Gabriel Ailincăi.Valoarea totală a proiectului care vizează modernizarea staţiilor CFR este de patru milioane de euro, dintre care trei milioane sunt fonduri nerambursabile, iar un milion de euro trebuie să fie asigurat de stat