Vânzările de bere au revenit pe creştere uşoară în aprilie, în timp ce în luna mai avansul s-a ridicat la 16%, reuşind să compenseze scăderea din primele luni, arată o analiză asupra datelor Institutului Naţional de Statistică (INS).
Cumulat, în primele cinci luni ale anului, piaţa berii s-a majorat cu 2,3%, cea mai bună lună fiind de departe mai.
Vremea caldă a fost principalul factor care a readus halbele pe mesele românilor, însă jocurile nu au fost făcute încă, iar lunile de vară sunt cruciale. La evoluţia pozitivă din această perioadă un rol important l-a avut şi finala Europa League de la începutul lunii mai, în timp ce Campionatul European de Fotbal desfăşurat în luna iunie este posibil să fi menţinut tendinţa de creştere.
Ultimele informaţii oficiale disponibile despre evoluţia pieţei berii sunt cele ale Asociaţiei Berarii României, care arată pentru primele trei luni ale anuluio scădere de 5%.
În ultimii ani, piaţa a variat puternic de la o lună la alta, iar 2011 a adus primele semne de stabilizare după doi ani consecutivi de scădere.
Peste 6 milioane de hectolitri de bere s-au vândut în primele cinci luni ale anului, iar marii berari au încercat să atragă consumatorii şi prin lansarea mai multor beri cu arome.
Bere cu merişor sau lămâie
Bergenbier, unul dintre cei mai mari producători locali, a relansat recent Bergenbier Fresh Lemon, cu 1,9% alcool, într-o nouă reţetă, după ce anterior tot pe piaţa berilor cu arome Ursus venise cu Redd's Cranberry, iar Heineken a venit cu Ciuc Natur Radler. Redd's Cranberry, lansată de Ursus în iunie, este o bere cu aromă de merişor şi un conţinut de 4% alcool. Anterior, în aprilie, Heineken lansase Ciuc Natur Radler (63% limonadă şi 37% bere Ciuc Premium).
Asaltul producătorilor români pe piaţa berilor cu arome nu este ceva izolat în Europa, în condiţiile în care şi alte state,