Asocierea formată din firmele Astaldi SPA şi Max Boegl România va deszăpezi autostrada A2 Bucureşti-Constanţa, tronsonul Cernavodă – Medgidia, tronsonul Medgidia – Constanţa şi autostrada A4, adică centura Municipiului Constanţa, potrivit informaţiilor obţinute de gândulde la CNADNR.
Este vorba în total despre circa 77 de km pentru care compania de autostrăzi nu reuşise să încheie contracte pentru curăţarea de zăpadă.
Gândul a scris în noiembrie că la licitaţia organizată de compania de autostrăzi nu a fost depusă nici o ofertă, astfel că reprezentanţii CNADNR au fost nevoiţi să recurgă la o „procedură de urgenţă” prevăzută de legislaţie, adică încredinţarea directă.
Marin Dima, şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Constanţa, declara pentru gândul, în urmă cu trei săptămâni, că după trei încercări de a încredinţa direct acest contract, nici o firmă nu îşi exprimase interesul de a semna contractul pentru curăţarea de zăpadă a celor două tronsoane şi a centurii Constanţei.
În cazul în care nu s-ar fi prezentat nicio firmă căreia să i se încredinţeze direct contractul, DRDP Constanţa ar fi fost nevoită să lucreze în regie proprie, adică să folosească propriile utilaje pentru a curăţa de zăpadă, în această iarnă, autostrada spre mare.
Durata contractului este de cinci luni, iar CNADNR nu a făcut publică valoarea finală a contractului. Potrivit caietului de sarcini, CNADNR estimase o valoare a contractului este de 7,4 milioane de lei, fără TVA (1,6 milioane euro), pentru o durată de cinci luni. Surse din partea constructorilor au declarat pentru gândul că valoarea finală a contractului a fost cu 1-2% mai mică decât cea estimată în caietul de sarcini.
Asocierea Astaldi-Max Boegl a finalizat recent execuţia secţiunii Cernavodă-Medgidia.
Asocierea formată din firmele Astaldi SPA şi Max